پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118536
نامه يک مقام آمريکايي به تيم مذاکره کننده
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2452

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  «رابرت آينهورن»، مذاکره‌کننده سابق هسته‌اي آمريکا نامه‌اي به مذاکره‌کنندگان ايراني شرکت‌کننده در گفت‌وگوهاي هسته‌اي بين ايران و ?+? نوشته است.


آقاي آينهورن در اين نامه با اشاره به اينکه بيش از يک سال قبل از دولت آمريکا جدا شده تصريح کرده که مذاکرات هسته‌اي ايران را به دقت دنبال مي‌کند.

اين مقام سابق آمريکا به وقفه ايجاد شده بين آخرين دور گفت‌وگوهاي هسته‌اي و دور بعدي اشاره کرده و کوتاه بودن اين دوره وقفه را نشانه‌اي از «جديت» تهران و واشنگتن در اين مذاکرات دانسته است.

آينهورن با بيان اينکه تصميم ايران و گروه ?+? براي تمديد مهلت مذاکرات تصميمي صحيح بوده تأکيد کرده دو طرف تلاش خود را براي رسيدن به راه حل جامع هسته‌اي تا موعد ?? جولاي (?? تيرماه) انجام داده‌اند.

در اين نامه، موضوع «ظرفيت غني‌سازي ايران»، دشوارترين موضوع محل مناقشه بين دو طرف در مذاکرات هسته‌اي عنوان و تصريح شده در صورت توافق بر سر اين موضوع توافق بر سر ساير موضوعات نيز حاصل خواهد شد.

آينهورن در ادامه با اشاره به اينکه ايران زمان و منابع زيادي براي برنامه هسته‌اي خود صرف کرده، غرور ايران از دستاوردهاي دانشمندان هسته‌اي خود را مسأله‌اي قابل فهم دانسته و نوشته «تهران نگاهي احتياطآميز به وابستگي بيش از حد به تأمين‌کنندگانِ خارجي اورانيوم غني‌شده دارد.»

اين مقام سابق خطاب به مذاکره‌کنندگان ايراني فرصت مذاکرات را بهترين فرصت براي حل و فصل مناقشات دانسته و تأکيد کرده در صورتي که اين فرصت غنيمت دانسته نشود بايد منتظر زمان زيادي براي بروز فرصتي ديگر بود.

مرجع : تسنيم

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html